söndag 9 maj 2010

vilken helg..

Redan söndag, ska precis sätta igång och börja jobba. Igår jobbade jag till 18.00 och kom hem vid 18.30. Jag blev serverad en torr köttbit med tre strips eftersom Fredrik inte rör en fena när det är lite dåligt väder ute så ingen mat blev inhandlad. Han gick runt i sina sovkläder fortfarande och ungarna hade inte varit ute från lägenheten en endaste minut, tvätten hängde kvar och det var allmänt stökigt. Det är så himla deprimerande att komma hem när det är så, plus att jag får dåligt samvete för att ja inte såg till att ha handlat dagen innan och planerat in nått för Fredrik att göra med ungarna. Nu tänker ni säkert, "men veta nu? Är inte Fredrik en vuxen karl och kan göra det själv?" Svaret är njaaa....

Och fredrik jag säger som min hollywood vän Maria

”Jag tycker folk ska klä upp sig när man går bort, lägg lite effort och ha lite stil! Kommer du i sweatpants eller joggingbyxor, ja, men då kanske din man lämnar dig”

Fast i omvänd variasion till dig... lite effort, raka och klipp dig, och FÖR FASIKEN kasta bort dina jäkla pyjamasbyxor och klä på dig nå snyggt istället!

Phew skönt, nu har jag lättat mitt hjärta lite =)

Igår så bokades även in en tjejkväll nästa helg med pralinerna Maria-Pia och min fina Evelina!

Jag och Evelina har kännt varandra i snart 6 år, ett tag var vi som helan och halvan. Vi bodde grannar och gjorde det mesta ihop, shoppa, storhandla, joggade, gick ut med hundar, prtaja, you name it.. Vi gick på friskis och svettis haha och efter våra utekvällar så sammanstråla vi jämnt och goffa Mc donalds på bussen hem. Inget bra koncept =) men nu har det blivitt lite förändringar och vi ses inte så ofta längre. Men Evelina jag är super glad för din skull, grattis till lägenheten! =)

Nä nu ska jag ta tag i dagen..

Inga kommentarer: