tisdag 18 maj 2010

Inte riktigt hel.

Hejsan! Idag är det redan 18 maj. Helt sjukt va tidet går fort. Idag har jag varit i Haninge centrum med finaste Sara och hennes lilla Elis. Det blev lite sommar kläder till pojkarna och så lämnade jag in min kamera på lagning.

Jag har haft en jätte konstig känsla i kroppen ett tag nu. Det är den där hemska känslan när man inte känner sig riktigt hel. Jag har länge ångrat mig att jag satte in Viking på dagis. Jag vill ha honom hemma hos mig, jag vill ha båda mina barn hemma hos mig. Jag känner att de är jag som ska ta hand om honom, leka med honom, uppfostra honom på heltid och ingen annan. Visst han får vara med andra barn på dagis men det får han här hemma på gården också och på öppna förskolan. Även om han är en vild liten tokstolle så är det inga problem att ha med mig båda när jag ska hitta på saker. Jag har juh vagnen ;) Man kan juh inte direkt gå och shoppa, men det gör inte mig någonting! Det kan jag göra en timme innan jobbet eller när Fredrik har kommit hem.

Vad jag har förstått så ere många föräldrar som har egentid med var och en av barnen för att det behövs. Jag är nog väldigt lyckligt lottat som har två ungar som inte behöver det. Dem är väldigt nära varandra och bråkar aldrig om min uppmärksamhet.

Visst så behöver Viking mer tid än Troj ibland har jag märkt. Troj kan sitta försig själv och vara super nöjd och då brukar jag och Viking busa en stund för oss själva men det räcker, sen vill han med Troj när vi leker. Jag vill ha både med mig vad jag än gör, när jag är hemma i Gimo så vet jag att min mamma och syster kan bli lite irro för att jag inte gärna släpper ifrån mig mina barn men det har inte att göra med att jag inte litar på dem eller att mina barn inte vill vara med sin mormor eller moster för det vet jag att dem vill. Det är bara det att jag känner mig halv utan dem och vill ha dem nära, vara där om dem gör illa sig eller vill visa nått som gör dem glada. Jag vill juh vara där när dem har roligt, är ledsna, spralliga.. Jag vill inte missa en minut i deras liv. Såklart kommer jag göra det för jag måste jobba, umgås med mina vänner och Fredrik, är juh inte bara en mamma. Men de är mitt kall i livet att vara just mamma. Vill inget annat... Det är verkligen min mening med livet.

Tunga tankar men nu vet ni alla som tycker att jag är lite av en höns mamma :P

Nu ska jag hänga tvätt, det hör tydligen till när man är hemma fru :)

Inga kommentarer: