måndag 1 februari 2010

Måndag..

Idag så började morgonen med att vi lämnade Viking på dagis och sedan begav vi oss ut på jakt efter klinkers, bänkskiva, kakel å tapeter! Vi ska passa på att fixa lite i lägenheten, trots att vi har en nybyggd lägenhet så vill vi göra om lite.. =) Efter det så var jag å inhandla lite saker till mitt nya projekt.. Jag älskar att pyssla och tillverka egna saker. Allt ifrån kläder till gardiner och tavlor!

Efter att vi kommit hem från shoppingturen så hätade vi lillgubben och åkte till öppnis i Tungelsta och lekte av oss lite, jag å F passade på att vara lite barnsliga också ;)

När vi kom hem så blev det korvstroganoff och sedan påbörjade jag min tavla med hjälp av ungarna å det slutade med att Viking satt och målade i badkaret med fingerfärg som han fått från sin fina moster Johanna! Han tyckte det va skit skojigt! Nu sitter jag här och ska påbörja lite jobbansökningar till hösten, gäller att vara ute i god tid om man vill ha ett speciellt jobb :)

Här är lite bilder från dagen!
Min tavla med mina söners fotsteg brevid varandra =) så himlarns gulligt.. men den är inte klar riktigt än.. Ska göra en med våra händer också.. Syrran är min insperationkälla!

En Troj som väntar på mat =)

F och Viking lirar basket! "Målaaa" som viking säger när han gör mål.

En Viking..

Kladdigt

Gott med färg =)

Fint det blev!

1 kommentar:

moster johanna sa...

oooh lill bubben,fingerfärgen var inte den bästa märkte ja ,köpte några burkar till lova me,konstig färg liksom?! Men huvudsaken är att viking hade kul!
Underbart söta fötter!