lördag 25 juni 2011

Underbara midsommar och Alunda!

Våran midsommar har varit så himla bra! När vi kom till pappa på fredag så började vi med äta sill såklart och massa god paj och allt som hör där till. Sedan bar det av med traktor och kärra såklart till Gärdebyn där det var helt perfekt för Viking att leka. Troj stannade med Fredrik hemma i Mälbyn och vilade lite.

Där va det ponnyridning, fiskdamm, hoppborg, glass och dans runt midsommarstången såklart! Så skillnad på allt, i stockholm får man betala för allt medans hemma på landet får ungarna göra det mesta gratis :) Trevligt för en hårt arbetande mors plånbok! ;)

När vi kom tillbaka gick vi över till grannen och badade fötterna i deras enorma pool och softa lite på deras stora trädäck. När pojkarna lessnat på det gick vi hem och åkte fyrhjuling, många varv blev det. Kvällen bjöd på grillat, jorgubbstårta och massa stoj! Grabbarna somnade som klubbade sälar sen vid tio. :)

Idag så har vi tvättat bilen, åkt ännu mera fyrhjuling och Viking har man knappt sett skymten av. Han har varit ute i lagårn, gick över till grannen, tvättat traktorn. Han har helt enkelt varit en lite gårdskarl hemma i finaste Mälbyn. Märks det att jag så himla gärna vill hem till lugnet, där allt är okomplicerat och man bara kan ta det lugnt. Jag vill hem igen! För er som vet hur det är att ha två grabbar som är som små huliganer och aldrig kan vara stilla så kan ni förstå hur underbart det va för två trötta småbarns föräldrar att bara hänga på gräsmattan och låta dem lekafritt utan att behöva springa efter och sen se hur lugna dem blev av allt och lekte för sig själva. Älskade små hjärtegryna mina.
Finaste lova och filip.

Viking gubben var så glad :)

Min syster Johanna och min svåger Roger

Storfiskarn!

Såhär tyckte Vicke om glassen :)

Poolhäng

Gustis, Beppe och lilla söta Hugo

Jag var inte sen med att ta solstolen efter Beppe! Jag å Tojen såklart.

Nyaste tillskottet i familjen, min syrras bebis :) Bobby Brown, han är en blandning av pitbull och amstaff :)

Lilla älsklingen kör så det ryker..

Min finaste karl med våran minsting.

Morsan kör så det ryker ;)

Trojen against the world

Putsar upp vrålåket medans pappa tvättar bilen..

Ännu mera fyrhjuling

Hejdå pappa och syster..

Vi är ganska lättroade hemma i Alunda :)


Nu orkar jag inte blogga mera, är så trött och så måste jag passa på att mysa med sambon innan jag blir gräsänkling.

Jag har varit lite låg senaste veckorna, men känner mig på topp nu. Bara av att få höra dialeketn hemifrån och inte behöva bli rättad när man pratar, jag kunde säga ordet gina utan att nån bitter människa ska rätta mig att det faktiskt heter Gena. Ni stockholmare... Ni begriper ingenting ;) Det får bli fler inlägg imorgon. Har massa fina bilder från Fredriks lantställe i skärgården ochså!

Inga kommentarer: