måndag 26 april 2010

En liten trädgårdsmästare!

Nu börjar färg och damm tära på mina krafter så efter att jag hämtat älsklingen på dagis så åkte vi till Tungelsta trädgårdshandel! Där begav jag mig på jakt efter lite smått och gott medans Viking satt vid deras damm med fiskar (lugn bara lugn, den är inhängnad) Jag hitta en jätte gullig vit liten trälåda som var målad i vitt men med slitna kanter, den blev perfekt för Viking att plantera lite krasse i plus att den kommer bli så fin i nya köket! Jag köpte lite blommor till framsidan.

När vi kom hem satte vi oss ute i gräset och snacka lite med Anna och hennes lilla Gusten, medans jag satt där i lugnan ro så hittade Viking ett ler hål som han tyckte såg spännande ut, slutade med att vi inte hann plantera blommorna ute eftersom vi var tvugna att gå in och duscha =)

Men som tur var så har jag täckpapp i hela köket så det blev ett utmärkt ställe att agera trädgårdsmästare på!

Efter 7 dagar ska de ha växt =)


Han fixa och dona





Älsk hjälpte mamma också =)



Nej nu ska jag greppa penseln och måla lite innan mörkret kommer...

Inga kommentarer: