måndag 29 mars 2010

sjuka,sjuka,sjuka...

Det är va vi har varit i typ 14 dagar nu. Troj har variy inskriven på sjukhus för astma, Viking har varit förkyld, Viking har haft magsjukan, och nu har jag typ bihålsinflamation eller nått. Huvet väger tonn, värsta pannknacken.. Nu ska jag försöka med en friskkur som består av varm citronvatten och vitaminer som jag har inhandlat på apoteket idag.. Vi får se hur det går. Jag tackar den som uppfann nässprayet!

Nog om det. Helgen som varit så hade vi besök av min lillebror, gud va mysigt vi hade det jag å Abbe när små knodden gått och lagt sig. Vi kollade på filmen "Upp" oxh käka massa snarr med ett varsit täcke i soffan och så somnade vi där :)

Viking verkligen älskar sin morbror, fullt ös hela tiden med bandyklubber, bobby caren och massa skoj"bråk" :)

Det som håller mig uppe på benen just nu är att Troj är världens goaste glada lilla gubbe, och Viking säger hela tiden "mamma, jag älskar dig". Minst var 10 min så skriker han det och väntar på att jag ska svara :) Här om dagen så låg han och sjöng för Troj en låt som jag brukar sjunga för Viking som man sjunger i mening "..dunk dunk hjärta slår" och så pickar man lite försiktigt på hjärtat och det gjorde han på Troj. Kärlek kärlek kärlek säger ja bara, älskar mina fina barn. Igår så var vi ute och cyklade en sväng, å jäklar va Viking är duktig! Han skulle åka ner för en jätte lång backe så vi sa till honom att ha fötterna nere och brmsa, rätt var det var så sträckte han upp benen framför och drog iväg haha :) Tur att inte farfar, farmor, mormor eller morfar såg för då hade dem fått en hjärtfnurp :) Men Freddan var snabb efter..

Nu ska jag värma lite vatten och lägga mig i soffan för att invänta lite ljuvlig massage av Fredrik, har så jäkla ont i rygg å nacke.

Här är lite bilder!

En trött älskling.


Driving the car :)


Är det inte en liten mini Lova?


Blåser bubbles :) man trycker på en knapp så väller det ut bubblor!


skoj med morbror!


Ännu mera bus!


Lillebror får sig en åktur, dem där två alltså :)

Inga kommentarer: