onsdag 17 september 2014

Chokladboll

Jag blir så förvånad över alla medelålders kvinnor, såg en dam på fejjan som var 50 + med status updateringen typ "Det heter Negerboll ända sen jag var liten" och hon tänkte minsann inte ändra på det.

Och de va minst 3 kvinnor i samma ålder som haka på och sen var det några yngre vettiga människor som skrev att det är juh faktiskt en boll som smakar choklad, chokladboll.

I min receptbok från 70 talet så står det "Havreboll" och min farmor lärde mig att man inte fick säga negerboll.

Jag själv skulle aldrig lära mina barn att använda det ordet, det är juh helt galet. Nej usch för gamla medelålders människor med sina trångsynta sinnen. Inte konstigt att vi ungdomar går om i både karriär och löner då vi faktiskt ser framåt och inte lever i nått gammalt..

Nu ska jag göra mina runda och lämna pojkarna på dagis och skola och sen gå en lång pw!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: